یادش بخیر

Front view of a smiling woman

پرائمری اسکول سے جڑی خوبصورت یادیں ایک سیڑھیوں سے دوڑ کر ریسنگ کرتے ہوئے دوسری سیڑھیوں سے اترنا پھولتی سانسوں میں تیز تیز ہینڈ پمپ چلا کے پانی پینا
کلاس رومز کے پیچھے لمبے کوریڈورمیں گیند گٹے اور مختلف گیمز کھیلنا۔۔۔۔ہائی اسکول خواب میں اکثر دیکھتی ہوں مگر ڈرانے والے جن بھوتوں جیسےخواب میں ڈرتی ہوں ہائی اسکول میں۔۔۔ کالج بھول سا گیا ہے
سندھ یونیورسٹی میں ماروی ہاسٹل کا روم نمبر 104 یاد ہے اور یونیورسٹی فرینڈز کا گروپ بھی
قائداعظم یونیورسٹی مارگلہ کی سرسبز پہاڑیاں سڑک پر درختوں سے گریں پائن کونز
آبپارہ شٹل سروس
زندگی میں سب کچھ کچھ یاد ہے کچھ بھول گی

کبھی کبھی جب میں ناشتہ یا کھانے کے بعد ۔۔ پان کھاوں تو لگتا ہے پٹودی کے پان ابھی بھی مجھے لگے ہوئے ہیں اماں مینا خالہ رشیدن خالہ باتی جب بھی اپنا پاندان کھولے گلوریاں لگا رہی ہوتیں تو جہاں خواتین منڈلی میں بیٹھی سب کو کتر کتر دیتیں آدھی پونی کتر پان تکتے اس بچے کے منہ میں ڈال دیتیں جو اپنی ماں کے ساتھ وہاں آیا ہوتا ۔۔۔
میں نے بھی ایسی بہت سی کتریں اپنے بچپن میں کھائی ہیں ۔۔۔ کبھی کبھار صرف چھالیہ پر ہی ٹرخا دیا جاتا جو بالکل پسند نہ آتا کہ منہ کو تو پان کا ذائقہ لگا ہوا تھا جو آج تک لگا ہوا ہے
شوقیہ پان کھاتیں ہوں مگر ہمیشہ بغیر تمباکو کے کتھا چونا اور چھالیہ کے ساتھ ۔۔۔ خالہ باتی کے بیٹے کی پان کی دکان تھی انہوں نے آخری بار جب ہم ان سے مل کر لاہور آرہے تھے چھوٹی چھوٹی ڈبیوں میں مجھے کتھا چونا بنادیا ایک ڈبیہ میں سپاری دے دی کافی سارا اسٹاک ۔۔۔ میں نے کہا لاہور جاکے پاندان خریدوں گی اور اپنے گھر میں پاندان لگاؤں گی امی اور میں تو کھایا ہی کریں گے ۔۔۔ لاہور کچھ دن فرج میں پڑارہا پان ابوجی سے منگوا تی تھی (ہائے میرے پیارے ابوجی میری جان اللہ مغفرت فرمائے جنت میں مجھ سے ملائے میرے سارے پیاروں کو آمین ) انہیں ایک چیز کا پتہ چل جاتا میں کھاتی ہوں وہ روز اپنے آپ پہ فر ض کر لیتے کہ یہ چیز اپنی بیٹی کو لاکر دینی ہے ۔۔۔ سادہ پان ،پیٹھے کی مٹھائی ، دہی ، امرود ۔۔۔ وہ میرے چٹورپن کے لئے ہر حال میں چپکے سے اٹھ کے چلے جاتے اور واپس آتے تو ان کے ہاتھ میں کچھ نہ کچھ میری پسند کی چیز ہوتی ۔۔۔ کسی کو نہ دیتے سیدھے میرے ہاتھ میں لاکر پکڑاتے اور میری ہنسی اور محبت بھری آنکھیں دیکھتے ہنس کے
‘ ڈیلڑ جئی ‘ کہتے اور اپنے کمرے میں چلے جاتے ۔۔یہ ابو جی کے پیار کا انتہائی اظہار تھا جب وہ ‘ڈیلڑ ‘کہتے مجھے شروع میں ڈیلڑ کا مطلب نہیں پتہ تھا میں سمجھتی کسی بھولے بھالے جانور کو کہتے ہونگے
جیسے عمران چھوٹا تھا تو مجھے موٹی تازی ہونے کی وجہ پانڈا پانڈا ۔۔۔۔ کہتا
میں اسے ‘خواجہ سرا’
پھر اس نے ایک بار ٹی وی پہ اصل چینی پانڈا دیکھ لیا
“عذرا باجی ۔۔۔ پانڈا تے بوہت پیارا ہوندا اے میں تھانوں ایویں کنہدا رہیا ھن نئیں کہواں گا “
اس نے مجھے پانڈا کہنا ہی چھوڑ دیا
پھر ہمیشہ .A. Z. R. A (اے ذیڈ آر اے) اسلم اکرم نے تو ہمیشہ عذرا یا ٹاجو ہی کہا ہے صرف شبانہ ہے جو عذرا باجی کہہ دیتی ہے
امی جی کبھی کبھی آج تک
‘بسم اللہ ‘ بھی کہہ دیتی تھیں ۔۔۔
طارق ۔۔۔ عذرا ہی کہتا تھا میں نے اپنے محدود علم الاعداد کی رو سے اسے بتایا ہمارے نام ‘سوٹ ‘ نہیں کرتے ایک دوسرے کو
‘بے غم ‘وہ رضیہ کو کہتا تھا مجھے ع سے عذرا ع سے
” عورت ” کا عجیب سا خطاب مل گیا وہ عورت کہہ کے بلاتا یا کبھی کبھار عمران کے دئیے نام کی رعایت سے فائدہ اٹھا کر الفا بیٹک کے ساتھ آ۔۔۔ ذرا A..zra ۔۔۔ ہاہاہا ۔۔۔
پان کی روز کی کھچ کھچ سے مناسب لگا کہ اس چٹخے ہوئے کتھے چونے کو روزانہ پانی ڈال کر ملائم کرنے سے بہتر ہے لگا لگایا پان منگا لیا کروں ۔۔۔ اچھا فیصلہ رہا خاص طور پر دانتوں کے حوالے سے ، مگر ایک بات آپ کو بتاوں دانت خراب کرنے کے علاوہ پان چبانا دانت مضبوط بھی کرتا ہے اور سب سے بڑا فائدہ پان کے اپنے ہربل فائیدے کے علاوہ کتھا ٹھنڈا ہوتا ہے بجھے چونے کی اپنی افادیت ہے چھالیہ کا بھی کچھ فائدہ ہوگا ۔۔۔ یہ ایک میڈیسن ہے پیٹ کے لئے اور اچھے ہاضمے کے لئے ۔۔ آزما کر دیکھ لیں
میں پان منگوا کے فرج میں رکھتی چھوٹے سے علی کو جب دیکھتی منہ لال کئے دوڑیں لگاتا پھر رہا ہے ۔۔۔ پھر انس اور عبد الرحمان اس ڈیوٹی میں حصے دار بنے ۔۔۔ لڑکیاں کوئی نہیں کھاتیں (دانت خراب ہوتے ہیں)
ہاں کبھی کبھار شوقیہ میٹھا عید برات پہ ۔۔۔ عید پہ میٹھا پان کھائے بغیر میری عید بھی نہ ہوتی تھی مکمل ۔۔۔ اس وقت چبا رہی ہوں ناشتے کے بعد رات سے منگوا رکھا تھا ناشتہ مکمل سا لگ رہا ہے صرف پان کی وجہ سے
ہفتہ دس دن ریگولر کھاتی ہوں پھر کوئی لاکر نہیں دیتا اسی بہانے دو تین مہینے کا گیپ ۔۔۔ پھر شروع چند دن پھر چھ مہینے نہیں کھایا۔۔۔ مطلب شوقیہ پان خور ہوں عادی مجرم نہیں ۔۔۔ اور اس بلونگڑے کو دیکھو اب بھی مجھے دیکھ رہا ہے ۔۔۔ کیا بوٹیاں چبا رہی ہوں میں اسے دئیے بغیر ۔۔۔ہاہاہا

سلیپنگ پلیس چینج ہوگئی ہے ڈیو ٹی ٹو ہاٹ ویدر فرام ڈاؤن ٹو اپ سٹیئر روم ان اے سی ۔۔۔ آئی پریفر ٹو سلیپ ان کمبائن سسٹر روم رادر ٹو آن مائن ۔۔۔ ہو ول پے دا بلز ۔۔۔
تھینکس اللہ آ گڈ سلیپ این ایزی نائیٹ۔۔۔ بٹ ویٹنگ فار بیڈ ٹی انٹل ناو ۔۔۔ دے آر آل سلیپنگ آئی ایم جاگنگ سنس فجر نو ناشتہ نو چائے نو پاپا نو بسکٹ نو پراٹھا ۔۔۔ دیکھیں کب یہ جاگیں اور میری خاطر تواضع پر لگیں گے ۔۔۔ مینوں تے کھوہ جئی پے رہی ہے چا ء دی تے ناشتے دی ۔۔۔پر میں آپ کیو ں بناواں میں زندگی چ کدی اپنا ناشتہ آپ نئیں بنایا سوہریاں چ وی رضیہ بنا کے رکھ جاندی سی آفس جان توں پہلاں میرے تے بچیاں دے پراٹھے بنا کے ہاٹ پاٹ چ تے اپ ہاٹ ہاٹ رومینٹک ناشتہ کردی سی رات دے بچھڑے شوہر نال ۔۔۔ہاہاہا آئی واز ناٹ الاوڈ ایٹ دیٹ بریک فاسٹ اک واری بھلیکھے نال ڈائننگ ٹیبل تے سجری سویر جا بیٹھی چول ساری رات بھل کے بس ناشتہ تے اونہوں ای تکدا رہیا جان بجھ کے اس انداز نال جیویں مینوں کہہ رہیا ہووے
( جا دفع ہوجا ایتھوں ۔۔)
اور یہ ایٹیٹیوڈ اکثر و بیشتر مجھے فیس کرنا پڑتا ۔۔۔ یا چپ کرکے اپنے کمرے میں دن رات پڑی رہو کھانا پکاو کھانا کھاو اس کے بعد شکل غائب رکھو ۔۔۔ جب دیکھنی ہوگی میں خود کمرے میں آجاوں گا
میں کھسیانی بلی کھمبا نوچے واپس کمرے چ آگئی توبہ کرکے کہ ھن ناشتے تے کدی انہاں دے رومانوی ماحول نال چھیڑ چھاڑ نئیں کراں گی ایہہ تے منوں پچھانن توں ای انکاری ہو جاندا اے اونہوں تک کے ۔۔۔ ہاہاہا دن رات اجنبی اجنبی جئے لنگدے سی ۔۔ سوائے کی کہی جاوے بھا جی نوں ھن (اللہ بخشے) اوہ تے رضیہ دا ای اے میں وی دلوں من بیٹھی ساں ۔۔میں کون ؟
میں خوامخواہ تے انھے واہ ۔۔۔
اتوں سجن بے پرواہ ۔۔۔ہاہاہا
سمجھ گئی ساں جدوں اے کٹھے ہوندے نے شیش ناگ تےناگن دی جوڑی بنے ہندے نے وچ کسے نے ڈسٹرب کیتا اونہوں زہر دی پھنکار نال مار چھڈن گے ۔۔۔ ماریا نہ وی تے عذرا توں گڈوئی جئی تے اک چٹکی لون برکیا تے توں پانی ہو جانا ۔۔۔
“مین تنوں چھڈ دیا ں گا ” ایہ دھمکی اوہدے منہ وچ تھک دی طرح بھری رہندی سی کمرے وچ پتہ نئین کنی وری بلا وجہ منوں سننی پیندی کہ لگدا جیویں اذیت پسندی ایدا مشغلہ اے ۔۔۔
میں خوفزدہ ہو کے ہور ڈری ڈری رہندی ۔۔
دل وچ سوچدی میں تیرا وگاڑیا کی اے ؟ سچے سونے دی ڈلی جئی ۔۔۔ تے نایاب جئی کڑی تینوں ایوین راہ چلدیاں مل گئی تو توں اونوں کوڑا ای بنائی رکھنا ایں
ڈردی سی ہر ویلے عزت نفس مجروح ہون توں حالانکہ نہ کدی اچا بولیا سی نہ مندا نہ کدی بڑا نہ بھلا ۔۔۔ ہمیشہ رکھ رکھاو تمیز تہزیب دونا ولوں مظاہرہ کیتا جاندا میرے نال ۔۔۔ جس طراں میری جاب تے میرے آفس ولوں میرے کولیگز تے سب آرڈینیٹس ولون میڈم میڈم دا ساز وجدا سی انہاں نے میڈم تے بنائی رکھیا پر کجھ ایسیاں گلیاں ہر ویلے او مشغلے دے طور تے کردا جو میری لئی تکلیف دونی تے کر دیندیاں سکھ نہ لبھدا اوہدے کولوں۔۔۔
“میں ہنے فون کرنا واں تیرے گھر تیرے بھرا نوں۔۔۔ میرا نئیں گزارا تیرے نال “
“بابا ۔۔۔ میں کیتا کی اے ۔۔۔ جو گل کرنی اے میرے نال کر لئو انہاں نوں کیوں وچ لہیاندےا و ” او لڑن دے بہانے بنائی رکھدا باہروں پکا سبق یاد کرکے آندا میں اندر اونہوں سمجھانے تے منان چ لگ جاندی ۔۔۔ اپنے خراب موڈ نوں زبردستی معقول جہیا بنا لیندی ادھر اودھر دیاں گلاں کرکے ۔۔۔ اوہ من جاندا احسان کر دیندا پتہ اج تک منوں نئیں چلیا رسدا کیڑی گلوں سی میرے نال ۔۔۔ مینوں لگدا رضیہ چاہندی اے میں ویک اینڈ تے وی آنا چھڈ دیواں تنگ آکے ۔۔۔ ایہہ تے انج وی اوہدا پیادہ سی پر ایتھے میں ڈیٹرمنڈ ہوگئی جو مرضی کرلو چھڈنا میں وی نئیں تنوں انج وی توں کڈنی ٹرانسپلانٹ پیشنٹ ۔۔۔ کی پتہ کون پہلے کون بعد پر جو وقت ہے میں نبھا جانا تے ویکھ لویں بہت اچھا نبھاواں گی ۔۔۔ کی یاد کریں گا توں وی کہ رضیہ ویکھی سی تے عذرا وی ویکھ لویں
اک دن محرم دیاں دو چھٹیاں سی بچے باہر سبیلاں تعزیاں چ مصروف میں گھر چ ہو کے وی گھر نئین سے انہاں دے خیال چ۔۔ انہاں دا رومانوی چیپٹر سارا دن لاوئنج کچن ڈائننگ ڈرائینگ کھڑکی توڑ بلاک بسٹر رومینٹک فلم چل رئی سی ۔۔۔ مینوں دوسرے دن صبح واپس آنا سی۔۔۔ میں سوچیا
“عذرا خوامخواہ بیٹھی ہوئی ایں کل دی انہاں دے گھر چ آکے صبح وی جانا اے ھن وی ۔۔۔ واپس چلی جا دادو فیر دل منے تے آویں نہ دل منے تے کچھ دن اوتھے ای رہویں انہاں نے خوش ای ہونا اے ۔۔۔توں وی اپنے حوصلے دے مطابق فیصلہ کر لویں آن جان دا “
میں اپنے کمرے چوں نکل کے جھاتی ماری نال دے کمرے چ او ہمیشہ ونگوں چھوٹی بچی دی طرح اونہوں گودی چ لے کے گدگدی کر کے نہال تے اوہدا ہس ہس کے برا حال تے او گودی وچ چھوٹی کاکی نوں لہرا رھیا سی تے ھوٹے دوا رھیا سی ۔۔۔ دنیا جہاں دا کجھ پتہ نئیں سی دونواں نوں
“طارق “
دونوں چونک گئے
میری گل سنو ۔۔۔
میں باہروں ای ایہہ کہہ کے کمرے چ آگئی دساں منٹاں چ او آگیا ۔۔۔میں ذرا وڈے سائیز دا بیگ کنبدیاں ہتھاں نال تیار کر چکی سی
“کی اے ۔۔ “
“مینوں وین تے بٹھا آو ۔۔۔ صبح وی جانا اے افراتفری نال ھن آرام نال چلی جاواں گی ۔۔۔ تسی وی مصروف او”
اونہے میرا بیگ دیکھیا
“ٹھیک اے جداں تیری مرضی “
“ایدے تے قائم رہویں “
میرا تراہ نکل گیا ۔۔۔ دل صدمے نال ہور بھر گیا
“میں اینہوں چھڈ آواں ” اونہے رضیہ نوں کہیا شکر اے اوہنوں حسب عادت نال نئیں لہیا
ہائی وے تے گڈی پادتی ۔۔۔ تھوڑا اندروں لے چل علامہ آئی آئی قاضی ولوں
اونہے اودھر نوں موڑ لئی ۔۔۔ موڈ سخت آف
علامہ آئی آئی قاضی مزار آگیا
ایتھے روک لا
کیوں ؟
“تھوڑی دیر بیٹھ جا میرے نال”
او اتر آیا میں تے اداس سی او غصہ وی تے اداس وی
اسی دونوں بیٹھے تھوڑی دیر تیلے کرید دے رھے
“کی چاہنی این “
“تیرا ساتھ ۔۔۔ ایہدے توں علاوہ کی چاہواں گی میں تنوں پتہ ای اے”
“فیر اس بدتمیزی دے ڈرامے دی کی ضرورت سی ۔۔۔ ھن مینوں نئیں چاھیدا تیرا ساتھ چل اٹھ بٹھا کے آواں وین تے”
“میں نئین اٹھدی۔۔۔ میں تیرے نال گلاں کرنیاں نے “
دو تین سخت جملے اوہ بولدا رھیا رضیہ دی حمایت تے اپنی اوہدی محبت تے عشق دے بارے چ ۔۔۔ ایہہ اس طراں اے اس طراں ای رہنا تیری وجہ توں کجھ نئیں بدل سکدا “
“مینوں پتہ اے “
“اپنا رستہ لینا چاہنی ایں لے لا ایسے طراں رہنا چاہنی ایں رہ لا”
او ۔۔۔ بھوڑ ہویا ہویا سی ۔۔۔ میں چپ کرکے سندی رہی تیلے نال زمین کریددی رہی
کی سوچ رہی ایں
“تیرے نال بیٹھی ہوئی آں شام انجوائے کر رہی آں”
اوہ مسکرا دتا
“کیوں کرنی ایں اس طراں “
“میں کی کیتا صبح دا اونہوں جھوٹے جھوا رہیا سی ۔۔۔ میں کہیا تھوڑی دیر میرے نال وی گلاں کر لا”
ھن میری واری سی ۔۔۔ انہا ک جملہ کہہ دتا
او وی گل مکانا نئیں ودھانا چاہ رھیا سی نیم راضی ہوگیا
اسی لڑن والے اک دو جملے بول کے رومینٹک گپ شپ تے اگئے ۔۔۔ خوبصورت جئی شام گزاری چل ھن چلئے گھر ۔۔ آئندہ ایسی حرکت کیتی تے میرے توں بڑا کوئی نئین ہونا
“میں تے کراں گی ۔۔۔ اس بہانے اسی کنا اچھا وقت گزاریا “اوہ مسکران لگ پیا
“ہاں “
“آپے لے آیا کر کدی کدی پھران “
“ٹھیک اے ۔۔۔ ایہہ ضروری اے”
گھر گئے رضیہ نے گیٹ کھولیا منوں دوبارہ دیکھ کے اوہدی سٹی گم ہوگئی ۔۔۔ ساڈی صلح ہوگئی سی اوہ وی نارمل مین بن گیا تے رات نوں اپنے ٹائیم توں دو گھنٹے پہلے کمرے چ آگیا ۔۔۔
” کل چھٹی کر لا “
“دو دن کہ اک دن “
“پورا ہفتہ “
“اچھا ۔۔۔ دو دن کر لینی آں اک دن فیر ویک اینڈ تو پہلے آجاواں گی “
“لڑیاں نہ کر “
“کدوں لڑنی آں “
“محبت کرنے والے کم نہ ہونگے
تیری محفل میں لیکن ہم نہ ہونگے”
اوہدی آواز تے گائیکی بالکل مہدی حسن دی سی۔۔۔
اوہ غزل پوری ہوں توں پہلے ای دھاڑاں مار مار کے رون لگ پیا ۔۔۔
کیوں رو رہیا ایں
کیوں رو رہیا ایں ۔۔۔۔
میں پریشان تے اپ رون ہارکی ہوگئی
“نہ رو پلیز ۔۔۔ نہ رو میرے کولوں برداشت نئیں ہوندا “
میں اوہنوں سمیٹ لہیا
“فیر ایسی گل نہ کریں کدی وی “
اچھا ٹھیک اے
آنسو پونچھو اور ہنس کے دکھاو اور کوئی خوشی کا نغمہ سناو ۔۔۔ خوشی دا نغمہ ہتھا ں دے ستار نال جنہاں خوشگوار وجدا اے شائید کسے ہور دھن تے نئیں ۔۔۔
میں دو دن ہور چھٹی کرلئی کہ ایہہ ضروری سی ۔۔۔ ہاہاہا
لڑتے لڑتے صلح صفائی ۔۔۔ہوگئی تے اک دوسرے دا کھل کے پتہ وی چل گیا کہ ساڈے چوں کوئی وی اک دوسرے دے بغیر رہنا نئیں چاھندا ھن کدی وی ۔۔۔ ساہواں نال ساہواں دا رشتہ اے جنہان مرضی دن بے رحم تے آزمائشی جئے ہون اسی اک دوسرے نوں کدی وی نئیں چھڈنا بھانویں زمین آسمان اک کر دیوے رضیہ ۔۔۔
او آہستہ آہستہ میری محبت تے ریاضت دا قائل ہورہیا سی ۔۔۔کہ وقت نے اپنی مہلت سمیٹنا شروع کر دتی بس فیر اوہ اللہ گھر تے اسی اپنے گھر ۔۔۔ اپنے اپنے دکھ تے ناکام خواہشات لے کے ۔۔۔ خواہشات اوہدیاں وی بوہت سی آخر چ میرے حوالے نال شائید ۔۔۔ جو روز خواب چ آن لگ پیا فیر کتے نہ کتے سیر کرن دا پروگرام لے کے ۔۔۔ خواب چ وی دونوں نوں نال لے جاندا سی
چلو چلئے ۔۔۔ (میں تہانوں فلانی جگہ وکھلا کے لہیاوان )
مسلسل اک سال روزانہ ایہ خواب دیکھدی رھی فیر اونوں ڈپٹ کے رضیہ ول ڈائیورٹ کیتا
“چلا جا ھن اوہدے ول ای جھڑی چہیتی سی تیری میری جان دے مگر کیوں پے گیا ایں “
اوس دن خواب چ بہت ناراض آیا فیر ۔۔۔ آنا گھٹ گیا
اجے وی جدون مرضی ہووے ۔۔۔ اکے مل جاندا اے خواب وچ کدی خوش کدی ناراض ۔۔۔ کبھی خوشی کبھی غم ۔۔۔۔
تے ہور گھر دے وچ اک اقلیتی ممبر نال حسن سلوک دا ورتا رکھیا جاندا پر نو برابری ایٹ آل تیسرے درجے دا شہری تے تیسرے درجے دا گھر دا فرد ۔۔۔ نوکر توں ذرا ک اچا مرتبہ ہونا نئیں تے مینوں تے گھر آئیاں مہمان کڑیاں وی زیادہ معتبر لگدیاں سن ۔۔۔ جیڑے کدی نئیں سی لگے چپ چپیتے عزت نفس نوں اوہ کچوکے لگدے رھندے سن ۔۔۔
میں خاموش رھندی سی کوئی کم دی گل وی ہندی تے رضیہ نوں کنہدی پچھ کے دس کی کہندا اے
اونہے پچھنا تے اوہنے دسنا ۔۔۔ اک واری مینوں وی تک لینا کہ تیری پچھی گل دا جواب اے ۔۔۔
میں نئیں سی گل کر دی ڈردی سی کہ میں پروہنیاں ، بچیاں دے سامنے کجھ کہنا اینہے جواب ای نہ دتا تے میری کی رہ جانی ۔۔۔ عجیب بے حسی تے بے عزتی جئی سی ۔۔۔ کم چل رھیا سی کدی کسے ویلے اپنا وی لگ جاندا سی تے فیر بس اپنا ای لگدا سی اونہوں وی منا لیندی سی ۔۔۔ اوہ وی ہنس کے من جاندا سی کہ ہاں دلیل چ وزن اے تیری ۔۔۔ فیر اجنبی کیوں بنیا رہندا ایں سارا دن ۔۔۔ اوہ فیر قہقہہ مار چھڈدا سی تے
(اونہے ہس کے تے مینوں ہسا لیا ۔۔۔)
عجیب ان رومینٹک + نان رومینٹک لائف چل رئی سی ۔۔۔ میں حیران ہندی سی ایہ نظراں کیویں پھیر لیندا اے دنی راتی میرے کولوں گرگٹ ونگوں ۔۔۔۔
تے اوہدے توں نظر ایدی ہٹدی نئیں میگنیٹک آئیز انٹر ایکٹنگ ود ایچ ادر ایوری ٹائیم ۔۔۔ اے تھکدے نئیں اک دوسرے نوں تک تک کے ۔۔۔
(اکھیوں کو رہنے دے اکھیوں کے آس پاس)
سولہ سال والا جوبنا عشق چل رہیا سی۔
میں سوچدی غلط فیصلہ ہوگیا بہت میرے کولوں
فیر سوچتی ایدے توں علاوہ میں کر وی کی سکدی سی ۔۔۔
میرے تے سارے رشتے ایدے تکر آکے ڈھکدے سی ۔۔۔ میری تے اول آخر منزل اوہوئی سی ۔۔۔ چلو منزل تے پہنچ گئی آں پوڑھیاں چ بیٹھی سھی در تے اوہدا ای اے گھر وی اوہدا ۔۔ میں وی اوہدی تے جہان وی اوہدا ۔۔۔ مینوں کالے کوجھے چمڑے مکوڑے نال پیار جہیا سی رب ولوں ای ۔۔۔ کجھ اوہدے علاوہ دسدا نئیں سی اس رشتے دے حوالے نال کہ میرا اوہوئی اے ۔۔۔ میرے خواباں چ اوہدے حسن تے کشش نے میری مت مار دتی ہوئی سی ۔۔۔ میں تھاں مری ہوئی سی ۔۔۔او تھاں تھاں مردا ڈگدا پھردا سی ۔۔۔ اونہوں پتہ سی اے تے اول و آخر میری اے ہور معاملے سدھے رھن سارے جو ہویا سو ہویا ھن رضیہ دکھی نہ ہووے سارے دکھ عذرا نوں ای جرنے پینے ایس تعلق دی سزا دے طور تے ۔۔۔ اوکے سر من لئی اے وی تیری ہور کجھ میرے سرکار !
ہاں ایہ اندازہ مینوں ہویا پر کجھ دیر نال کہ جدوں ویک اینڈ دے ڈیڑھ دن توں زیادہ دن میں رہنی آں ایدا رویہ نسبتا بہتر ہو جاندا اے ۔۔۔ میں سمجھ گئی اے اک ڈیڑھ دن دی عذرا لئی چھ دن دی رضیہ نال تعلقات وگاڑنا نئیں چاہندا فیر اوہ سارا ہفتہ رسی رسی رہوے گی اوہدے نال ۔۔۔ اک بیمار شکستہ شیشے دا بنیا بندہ کیویں راضی رکھے سب نوں بس اونہے سب تے اپنی ذمہ واری پادتی سب نے میرا خیال رکھنا اے ہر حال وچ ۔۔۔ سب اوہدے آگے پیچھے اونہوں سورج بنائی رکھدے سی رضیہ اوہدے اگے پچھے سورج مکھی سی تے میں وی گیندے توں گھٹ نئیں سی اپنے کمرے وچ کھڑکے بیہہ رہندی سی۔۔۔
ہاں جدون وی میں اٹھ دس دن کٹھے رہندی اک دو دن رضیہ نوں وی میرے والا سخت پیپر ضرور دینا پے جاندا ۔۔۔بدلیاں نظراں دا سواد اوہ وی چکھدی پر کدی کدی ۔۔۔ اوہدا منہ میرے نالوں بوہتا سوہتیا جاندا او میرے نالوں بوہتی دکھی تے اداس دسدی تے اوہدے نال رکھی رکھی ہوجاندی ۔۔۔ ادی شکل توں مینوں پتہ چلدا عذرا آج تیری واری اے ۔۔۔ دو ہون تے اک دے رسے ہون نال اونہوں کی فرق پیندا سی او نٹھ نٹھ کے میرے کمرے چ آجاندا سی لاھوت سمیت۔۔۔ اوہ دن بڑے خوشگوار جئے ہوجاندے سن ۔۔۔ واپسی توں دو دن پہلے فیر او رضیہ راضی مشن تے لگ جاندا سی ویچارا پھس گیا سی دو جنیاں وچ پر خوش وی سی ۔۔۔ میں ٹرانسفر دی کوشش شروع کر دتی اونہوں نہ اعتراض سی نہ اونہے کران دی کوشش ای کیتی۔۔۔ فیر مینوں محسوس ہویا عذرا تو دن رات مسلسل انہاں دے عشقیہ ماحول دی اذیت تے اپنی بے مائیگی سہہ نہیں سکیں گی ۔۔۔ ریلیکس رہ جتھے ہیں اوتھے ای ٹھیک اے انہاں دا وی گھر بال بچے نے انہاں نوں وی اپنی زندگی اپنی مرضی نال جین دے ایہ ویک اینڈ دے ڈیڑھ دو دن ادے پچدے ٹٹے بھجے جو تینوں مل جان گزارا کر لے ۔۔۔ زندگی تیرا انہا ای حصہ رکھدی اے اپنے کول ۔۔۔۔ اوہ بہت خوش تے ریلیکس سن کہ میں انہاں نوں کسے وی طرح بالکل تنگ نئیں کیتا ڈیڑھ دن دو رات آنی آں ۔۔۔ کھانے کھونے پکا کے کھوا دینی آں رات بارہ اک وجے سب دے سون توں بعد کسے نوں نئیں پتہ کون کیڑے ویلے کمرے چ آیا تے کیڑے ویلے چلا گیا ۔۔۔ اک مکینیکل تعلق نبھا کے ۔۔۔
میں تے نیند دی انج وی کچی تے بے ہوش کسے ویلے سسی دی طرح پاسے ول ہتھ ودھانا کہ کتھے اے ۔۔۔۔ او ستی نوں چھڈ کے چلا گیا ہونا ۔۔۔ اچھا اوہدا نک نیم پنھوں وی سی بھیناں سب اونہوں پنھون کنہدیاں سن بچپن توں دوست تارا آکھدے سی ۔۔۔ میں تے رضیہ جو ناں سی اوہوئی لیندے ساں یعنی ، طارق (عرف دو بیویوں + وقفے وقفے سے چالیس سہیلیوں کا دلبر اور دلدادہ !!) ۔۔۔ ہاہاہا ۔۔
مرے ہوئے نوں ویسے انہاں یاد نئیں کرنا چاھیدا کہ اوہ جیندا ای محسوس ہوں لگے ۔۔۔ اوہدی روح نو تکلیف پنہچے گی بس جتے ھووے سکھ سکون تے جنتا ں وچ ہووے ۔۔۔ اک حور میری شکل دی ہووے اک رضیہ دی شکل دی تے باقی اٹھاہٹھ ۔۔ اوہدیاں باقی پسندیدہ شکل دیاں ۔۔۔ ہاں اک خاور بی بی دی شکل دی وی ہووے اوہ ہندی رضیہ دی تھان تے میں ھن تک قتل ہوگئی ہونا سی ۔۔۔ اونہوں تے کجھ نئیں پتہ سی تے اوہنے مینوں قینچی کھچ ماری سی صرف اس جرم چ کہ طارق نے ایس یونیورسٹی دی راہ جاندی کڑی ول تکیا کیوں تے انہی گہری نظر نال ۔۔۔ حتی چ قینچی سے پوڑھیاں چ کھڑی طارق نال لڑدی نے میرے سر دا پکا نشانہ لے لیا غصہ کسی ہور کڑی دا سی کڈن میرے تے لگی سی ۔۔ میں بال بال بچی اوہدوں سانہوں کسے نوں پتہ نئیں سی کسے دا کہ کون اے ۔۔۔ شائید اونہے مستقبل دا بدلہ لہیا سی کہ مستقبل چ مینوں اس شخص دی زندگی وچ آنا سی جھڑا آج اوہدا تے صرف اوہدا سی ۔۔۔ اوہدے تے اور اس عشق تے طارق دا مشہور زمانہ انعام یافتہ ناول لکھنا ہویا اے جریدہ وجہ نال طارق راتوں رات سندھ یونیورسٹی دا پرنس چارمنگ تے رومیو بن گیا
رضیہ ناشتے نال آلو دا بھرتا بڑا مزیدار بناندی سی ٹماٹر پاکے اوہو جہیا نئیں بنیا کدی میرے کولوں ہر اک دا اپنا ہتھ اپنی ریسیپی تے اپنا سواد ہندا اے ۔۔۔ بڑا مزیدار لگدا سی نیم گرم ہاٹ پاٹ دا پراٹھا تے آلو دا بھرتا ۔۔۔ یا فیر میں آملیٹ بنا لیندی سی جیڑی میری سپیشلٹی اے تے میری امی جی ناشتے نوں انکار کردے وی جے میں دسدی امی جی آملیٹ میں بنایا اے تے او فورا ناشتہ کرن نوں تیار ہو جاندے سن
پر ایہہ ککنگ میں دس وجے توں بعد کر سکنی آں نیور ارلی ان دا مارننگ ۔۔۔ اج فیر اپنا ریکارڈ کیوں توڑاں ۔۔ہاہاہا
اٹھ گئ اے اٹھ گئی اے شبانہ ڈئیر
“بنا داں چا۔۔۔ “
“ھاں تے ہور اجے بنانی نئیں ۔۔۔ناشتہ وی لے آ”
لئو جی اپنا تے کم ہون لگا جے
تسی وی موجاں کرو
تے رب دا ناں دھیاو
رکھی چوپڑی جو وی کھاو
رب دا شکر مناو
آگیا میدان وچ ناشتہ
الحمد للہ مولبیاں دا

اسکول کالج یا ڈیوٹی پر جاتی صبحیں ہمیشہ ہی خوبصورت رہی ہیں ذاتی تیاری سے لے کر بارونق چہل پہل کا حصہ بنتے ہوئے پیدل رکشہ ،گاڑی ، بس، موٹر سائیکل چنگچی، ٹانگہ
پہ سوار ہوکر اپنی منزل مقصود پر پہنچنا اور روزمرہ کے معمولات کا حصہ بننا ۔۔۔ بہت خوبصورت صبحوں کا اگر ذکر کروں تو لاڑکانہ اسکول جاتے ہوئے ہم لڑکیوں کے سفید لباس میں ملبوس غول در غول چہکتے باتیں کرتے پیدل اسکول کالج کی طرف رواں دواں قافلے نظر میں لہرا جاتے ہیں ۔۔۔ یا سخت دھند آلود سردی میں ایکسچینج کی لڑکیوں کی پک اینڈ ڈراپ مزدا کے مزے جو گھر گھر سے پانچ چھ لڑکیوں کو اٹھاتی اور اس طرح صبح صبح پورے شہر کی سیر ہوجاتی ۔۔۔
یا گاڑی پہ سوار کالج جانا اور پنجاب یونیورسٹی کے سامنے سگنل پہ تین بار سگنل کا کھلنا بند ہونا تب جاکے کہیں باری آنا اور تب تک میرا پبلک جائزہ مشن بمعہ گداگران سگنل کی عادات حرکات سکنات و بناوٹی معذوریات وغیرہ وغیرہ ۔۔۔۔
اور ایک بہت ہی خوبصورت صبح جس کو میں پہلے یا دوسرے نمبر پر ہی رکھوں گی سندھ یونیورسٹی ماروی ہاسٹل کی سب نوخیز حسینائیں قیامت کے سب انداز اور توبہ شکن جلوے ایک سے بڑھ کر ایک ماڈلنگ کا شہکار بنی اپنی تیاریوں اور ڈریسنگ میں رنگوں روشنیوں کی جھمکار اور ترو تازہ سورج کی کرنوں میں جگمگاتی ہاسٹل کے گیٹ پر بس کا انتظار کر رہی ہوتیں ۔۔۔۔ اتنا حسن اکٹھا اور روزانہ کبھی کبھی اور کہیں کہیں ہی نظر آتا ہے
اب تو یونیورسٹی میں بھی اکثرچادریں اور اسکارف وغیرہ استعمال ہونے لگے ہیں مگر ہمارا دور ذرا آزاد خیال تھا ہیئر اسٹائل سے لے کر ہائی ہیل تک سر تا پا اسٹائل ہی اسٹائل، ڈریسنگ اور میک اپ کو ہاسٹل گیٹ پر بیوٹی پریڈ کے حساب سے خاصا مینٹین رکھا جاتا اگرچہ میں اس وقت بھی میانہ رو سادگی پسند اور حسب عادت اعتدال پسند ہی تھی پھر بھی بساط اور مزاج بھر تیاری لازمی ہوتی
بس آنے تک ہاسٹل کا گیٹ بند ہی رہتا اس لئے لڑکے بھی سیدھے ڈیپارٹمنٹس ہی جاتے ۔۔۔ صبح لڑکیوں کے پوائنٹ میں سوار ہونے کی بھی ان کو اجازت نہیں تھی ہاں سارا دن شہر آنے جانے کے لئے مخلوط پوائنٹس کا استعمال ہوتا جس میں لڑکے پچھلی سیٹوں پر بیٹھتے اور ایک دوسرے کے اتنے عادی ہوچکے تھے کہ کم بخت آوازے اگر کستے بھی تو بہت کم اور کبھی کبھار ہی عموما وہ دوست گپ شپ میں ہوتے اور نظر گرلز پورشنز پہ ڈالتے رہتے مگر لڑکیوں کی اکثریت خوامخواہ ہی ان پہ غصے والی شکلیں بنائے بیٹھی ہوتی ۔۔۔ اکثر یہ دیکھا گیا ہے یونیورسٹی کے لڑکے یونیورسٹی کی لڑکیوں کی اکثریت کو بھاتے نہیں ہیں جانے کیوں ۔۔؟
حالانکہ معقول ، نوجوان اور بساط بھر اچھی ڈریسنگ میں ہی ہوتے ہیں مگر اکثریت کی قلعی کلاس روم میں کھل جاتی ہے کہ کہ آتا جاتا کچھ نہیں ۔۔ ٹائیم پاس کر رہے ہیں بس پھر امپریشن ڈل کر نہ دیتا ہاں کولیگز اور فرینڈ شپ کے کچھ اچھے گروپ ضرور بن جاتے مگر میں جس گروپ کا حصہ تھی وہ محض لڑکیوں کا ایک خوش مزاج قہقہ بار پڑھائی کے ساتھ ساتھ خوب انجوائے کرنے والا سات آٹھ لڑکیوں کا ایک من موجی گروپ تھا جو لڑکوں کی نظر میں سب سے سڑیل گروپ تھا کہ نو سلام نو جواب اور سڑے بوتھوں کی پالیسی پہ سختی سے عمل پیرا رہتا ۔۔۔ حد یہ کہ ایک دن ایک انتہائی بونگے کلاس فیلو نے جس کا دیہاتی پس منظر ہونے کے باعث اردو بولنا بھی تقریبا غلط سلط ہی تھا مجھے سب سے معقول اور بااخلاق سمجھ کر لرزتے کانپتے لہجے میں نوٹس مانگنے کی جسارت کی کیونکہ میں کلاس کی خاصی ہشیار لڑکی تھی اور میرے نوٹس اسے پاس کرانے کی ضمانت بن سکتے تھے تو سب نے اس کی جرآت کو سلام پیش کیا اور مجھے مبارکباد دی کہ شکر ہے ہمارے گروپ کی کسی لڑکی سے بھی کسی لڑکے نے بات کی ۔۔۔ (سڑے بوتھے ڈائن نظریں لے کر گھومو گی تو کون تم سے بات کرے گا یہ نہیں سوچا )اگرچہ میں جانتی تھی فریق ثانی کو کلاس کا بونگا ترین لڑکا ہونے کا اعزاز حاصل ہے اور وہ غریب واقعی نوٹس ہی مانگ رہا تھا مگر اس حوالے سے گروپ کی طرف سے میرا مذاق اڑانا بنتا تھا جس میں خوش دلی سے میں نے بھی شرکت کی
یونیورسٹی آکر ، گرچہ ایسا بھی سراسر نہیں ہوتا مگر اگلی بنچوں پر بیٹھنے والی لڑکیاں ہی اکثر پوزیشن لے جاتی ہیں اکا دکا لڑکا ضرور کبھی کبھار پوری کلاس سے ہوشیار نکل آتا ہے مگر من حیث القوم یونیورسٹی کے لڑکے ترس کے قابل ہی لگتے ہیں کلاس فیلوز لڑکیوں کو ۔۔۔
اور ویسے بھی لڑکیوں کی اکثریت لڑکوں کو گھاس کم ہی ڈالتی تھی ہاں جن کو گھاس پڑ جاتی وہ مشہور یونیورسٹی رومینٹک اسٹوریز کا شہکار بن جاتے ۔۔۔ ایسی ہی ایک جگ مشہور اسٹوری طارق عالم کی بھی تھی اور آج تک ہے مگر مزے کی بات کہ نہ وہ سٹوری رضیہ کے ساتھ تھی اور نہ میرے ساتھ ، میں تو اس وقت اسے جانتی ہی نہ تھی سرے سے ۔۔۔ بلکہ اپنی سٹوری والی محبوبہ کے ساتھ گھومتے پھرتے اسے کبھی کبھار دیکھا تھا اور حیرت انگیز طور پر جب بھی دیکھا وہ بھی اپنی اصلی محبوبہ چھوڑ کر مجھے دیکھنے لگا اور مجھے بھی حیرت انگیز طور پر کچھ مانوس اپنا اپنا سا لگا ۔۔۔۔ ہمیشہ جب بھی دیکھا ذہن پہ زور ڈالا پہلے کہاں دیکھا ہے اسے پھر سوچا شائید لاڑکانہ کا ہے یہ لڑکا کہیں اسکول کالج آتے جاتے دیکھا ہوگا ۔۔۔۔ بہر حال ہمیشہ شدید اپنائیت سی محسوس ہوئی غالبا یونیورسٹی کے واحد لڑکے کے لئے بالکل غیر ارادی طور پر ۔۔۔ہاہاہا
دس سال بعد جب ایک رات خواب میں سندھ یونیورسٹی پلیٹ فارم پر یونیورسٹی بوائز کے ایک گروپ کو دیکھا جس میں طارق بھی شامل تھا اور بڑی دلچسپی سے میرے ساتھ واک کر رہا تھا اور مجھ سے بات کر رہا تھا باقی سارے لڑکے بہت اشتیاق سے اسے بات کرتا دیکھ کر سن رہے تھے مطلب وہ جیسے پی ٹی آئی والوں کا عمران خان تھا اور لڑکے قوم یوتھ ۔۔۔ میں پنکی پیرنی بہرحال نہیں مگر ایک دلکش لڑکی (خواب میں )جاگی تو سخت حیرانی کے ساتھ کہ دس سال بعد کہاں سے یونیورسٹی کا خواب آگیا اس میچور اور پریکٹیکل لائیف میں جو خاصی مردم بیزار بھی ہے وہ بھی ایک نوجوان کے ساتھ رومینٹک چہل قدمی کرتے ہوئے۔۔۔ یہ کہاں سے ایک عاشق کا جنم ہوگیا (کہ خواب میں وہ ایک عاشق ہی تھا۔۔۔ ہاہاہا )
راستے ایک ہوئے کیوں ہوئے کیسے ہوئے ایک لمبی اور غیر یقینی سی داستاں ہے ۔۔۔۔
چلو جنت میں عیش کرے حوروں کے ساتھ ۔۔۔
مگر ان حوروں کی اکثریت ابھی یہیں زندہ و پائندہ ہے اور بوڑھی ہو چکی ہے
تو یہ تھے یونیورسٹی کے کٹھے میٹھے احوال
پھر قائد اعظم یونیورسٹی کا اپنا دور تھا مگر وہ خاصا میچور اور سائنٹفک ریسرچ دور تھا کوئی شرارتی دوستیں بھی نہیں تھیں سب سنجیدگی سے پڑھائی میں مصروف ، کولیگ لڑکے لڑکیاں سب ہیلپنگ کیئر نگ اور اپنی اپنی ریسرچ اور تھیسس کے مارے ہوئے ، اگر لڑکے لڑکیاں ساتھ بھی کہیں جا رہے ہیں تو کام کا بوجھ سر پہ لادے ہوئے صنفی کشش سے سراسر لاپرواہ
۔۔۔۔شمالی علاقہ جات کے کچھ ٹورز اور پکنکس ضرور یادگار ہیں اور پکنکس تو دادو کالج اور دوستوں کے حوالے سے سارا سندھ کتنی ہی بار چھان لیا اور خوب خوب انجوائے کیا
خوبصورت یادیں آج بھی تازہ ہیں

گرمیوں میں اپنی چھت بہت یاد آتی ہے کھڑے اوپر والی (تیسری منزل والی ) ۔۔۔ نجمہ نے کہا
“ہاں “
میرا جواب تھا اس چھت سے ایسوسیئشن یوں بھی تھی کہ ہم نے اماں مینا کے گھر میں ہوش سنبھالا ہم ان کی اوپری منزل پہ کرائے دار تھے ۔۔ بائیں ہاتھ برابر والا گھر بی بی کا تھا اور میری ہوش میں ہمارا پہلا گھر یہی اماں مینا (نجمہ) والا تھا پیدا میں بی بی کے گھر ہوئی تھی وہ مجھے یاد نہیں ۔۔۔ اسلم اکرم شبانہ تینوں اماں مینا کے گھر کی اسی دوسری منزل پر پیدا ہوئے اور گرمیوں کی شامیں ہم اسی کھڑے اوپر کی چھت پر گزارتے تھے ۔۔۔ جب ذرا بڑے ہوکر اپنے ذاتی گھر میں بھی شفٹ ہوگئے تب بھی اماں مینا کا گھر ہمارا ذاتی گھر ہی رہا انہی کے گھر کے سامنے گلی میں کھیلتے انہی کے ملکوں سے غلام شاپ بھاگ دوڑ کے آگے خود بھی پانی پیتے دوستوں سہیلیوں کو بھی پلاتے انہی کے کمرے دالان کوٹھری میں آنکھ مچولی کھیلتے ۔۔۔ ہم اسی گھر کے بچے تھے پھر کچھ اور بڑے ہوئے تو برابر میں نانی یعنی بی بی کے گھر بھی اوپر ماموں کے ہاں بے بی کے ساتھ گڑیاں کھیلنا کھلانا شروع کریں ساری دوپہر گڑیاں بنائی سجائی سنواری اور بڑی جہیز کے پٹولے شئے جاتے سب تیار کر کے سجا کے ۔۔۔ میں اور بے بی پرات یا ٹین کا ڈبہ لے کے پٹودی کے یا فلمی گانے گاتیں ناچتیں ایک گھنگھرو تھا ہمارے پاس اس میں تسلی ڈال کے رکھا ہوا تھا وہ ہر ناچنے والی پہلے ایک پاوں میں باندھتی پھر ناچتی اس کی ہلکی سی ٹن ٹن گانے پرات کی تھاپ کے ساتھ بہت بھلی معلوم ہوتی ۔۔۔ کبھی کبھار ہماری آوازیں سن کر نجمہ بھی آجاتی ۔۔۔ مجھے یاد ہے بی بی اور میں زور و شور سے گا رہی تھیں نجمہ آگئی ہم سے چھوٹی تھی اس کو گانے ابھی یاد نہیں تھے بے بی نے اور میں نے تو سبق سے زیادہ رٹے ہوئے تھے ۔۔۔ نجمہ نے اپنی بھونڈی اور اونچی آواز میں سر جوڑنے کی کوشش کی مگر آدھے میں اس کا سر غائب ہوگیا کہ آگے اسے یاد ہی نہیں تھا وہ باری باری ہم دونوں کا منہ غور سے دیکھنے لگی گانا سیکھنے کے لئے ۔۔۔۔ ہمیں اندازہ ہو بے شک اسے گانا یاد نہیں مگر جو آدھا مصرعہ اس نے گایا تھا اونچی آواز جو ہم دونوں سریلیوں کی آواز پہ بھاری تھی گانا خوب آٹھ گیا تھا ۔۔۔ اس عظیم آواز کو ہماری گڑیا کی شادی میں خاموش رہ کر ضائع نہیں ہونا چاہئے
میں نے اسے مشورہ دیا گانا نہیں آتا تو نہ گاو بس تم لے پکڑ کے ۔۔۔ اسی سر من آں آں آں ایں ایں ای ای آ کر کے آواز شامل کرتی رہو
مشورہ بڑا صائب تھا وہ گھنٹوں ہمارے ساتھ بیٹھی بنا لفظوں کے اونچے سروں میں سر ملاتی رہتی بلاجھجک بلا خوف و خطر ۔۔۔ اور ہماری محفل کا رنگ اور جم جاتا یہ بڑی سنجیدہ گلوکاری ہوتی تھی ۔۔۔اب ہنسی آرہی ہے
ہاں تو بات ہورہی تھی کھڑے اوپر کی ۔۔ بی بی کے گھر کی تیسری منزل اور اماں مینا کی تیسری منزل کے درمیان صرف ایک لمبی سی ڈھائی تین فٹ اونچی دیوار تھی جو بی بی کی طرف سے چار فٹ تھی کہ وہ چھت ایک فٹ نیچے تھی ہم بچے بیچ میں ایک بیٹری پہ پاوں آیا کے آس دیوار پہ چڑھ جاتے اور اماں مینا کی طرف سے تو ایک ٹانگ دیوار پہ رکھی دوسری سے اوپر چڑھ کے آس ایک فٹ چوڑی دیوار پہ چڑھ کے بیٹھ گئے بی بی کی گلی کا طلسم اپنا تھا اور شام کو اس دیوار پہ بیٹھنے کا جادو اپنا ۔۔۔ ہم سب بچے دونوں گھروں کے آس پہ چڑھ کے بیٹھ جاتے شام کو ایک ٹانگ اماں مینا کی چھت پہ لٹکا کے ایک بی بی کی چھت کی طرف لٹکائی ہوتی اسی طرح بیٹھے بیٹھے اس دیوار پر گاڑی بھی چلا لیتے کچھ زیادہ مشاق اور شرارتی یعنی اسلم اکرم اس دیوار پر کھڑے ہوکر چلتے ہوئے بھی گاڑی چلاتے یا چکر لگاتے ۔۔۔ دیوار پہ اس طرح چکر سب لگا لیتے مگر آخری کونے تک جاکر تین منزلہ نیچائی پہ پچھلے گھروں میں جھاتی مار کر آنا رسکی تھا کہ اس کونے سے بنا کسی روک رکاوٹ کے تیسری منزل سے گرنے کا خطرہ ایک اینٹ کی دوری پر ہوتا ہم دیکھا دیکھا پیچھے جھانک آتے سنبھل سنبھل کے اور پھر رپورٹ کرتے
پپو کی امی گھونگٹ نکال کے پرات اٹھائے کچن میں گئی ہے یا برآمدے کی طرف آجا کر ہی ہے ۔۔ دادا دادی صحن میں بیٹھے چاول کھا رہے ہیں ۔۔۔ ممانی نے پانی کا گلاس دیا ۔۔ نجمہ بھابی کہتی کہ وہ رشتے میں اس کی بھابی لگتی تھیں ۔۔۔ پھر ہال کے گھر جھانکتے جہاں بوڑھا ہال چارپائی پہ بیٹھا ہوتا اور بیوی ہیں چمٹا اٹھائے کچن کی طرف روٹیاں بھی پلٹ کے چمٹا اٹھائے پھر کسی بچے کو ڈپٹتی یا لڑتی نظر آتی ۔۔۔ وہ ہر وقت چمٹا یا کچھ نہ کچھ مارنے والی چیز اٹھائے بچوں کی ما ریٹ اور کام کاج میں مصروف رہتی چیخ وپکار کرتی ۔۔۔ہم نے ہمیشہ اسی یہی دیکھا ۔۔۔ ایک بار امی جی نے جب مجھ منشی کو ادھار واپسی کا تقاضا کرنے بھیجا تو وہ اسی طرح چمٹا اٹھائے اند

بال بال بچی بانوری

دوسرے مصرعے کی گرہ لگائیں ایک ہی حرف سے شروع ہونے والے لفظ سے لگے گی ۔۔۔ اسی لئے ایسی چیز کو میں ‘حرفی’ کہتی ہوں میری ایجاد ہے اپنی ذاتی ۔۔۔ سو ابھی تک طبع آزمائی بھی صرف میں نے ہی کی ہے کبھی کبھار کسی اور کا حوصلہ ہوا نہ دماغ۔۔۔ ہاہاہا
مثلا ۔۔۔ نمونہ یاد نہیں کوئی اس وقت ۔۔۔
ہاں یاد آیا
جل جل جل گیا جھونپڑا
روپا روئے روپلی را روکڑا
دونوں مصرعوں میں ایک ہی حرف کی گردان سے شروع ہوتے الفاظ ۔۔۔
دونوں مصرعوں میں الگ الگ حرف چننے کی گنجائش ہے۔۔۔
اکثر ہندی دوہے ٹائیپ آسانی سے بن جاتے ہیں اردو میں ذرا ۔۔کل اٹکل پچو ہی بیٹھتی ہے ۔۔۔ ٹرائی اٹ
اچھا اب اوپر والے کا دوسرا مصرع بن گیا
کھیل کھیلے کھاتری

بال بال بچی بانوری
کھیل کھیلے کھاتری

Let’s do it a try , not the khail but حرفی ، girls and boys come on
ہوجائے پھر
وجونٹی پالا لاڑکانے والا
کھو یا پھر چھپن چھپائی

عذرا مغل

ہماری پلیٹفارم پر بڑی تعداد میں تصاویر گوگل امیجز اور پیکسلز سے حاصل کی گئی ہیں اور ان کا کاپی رائٹ مالکیت ظاہر نہیں کر سکتی۔ اگر کوئی کاپی رائٹ دعوے ہوں تو ہم فوراً معذرت کے ساتھ تصویر کو ہٹا دی

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You May Also Like
Mother Language title
Read More

ماں بولی

!پنجابیو پنجابی بولوپنجابی لکھوپنجابی پڑھوایویں تے نئیں میں سکھ لئی سی یار پنجابیماں بولی سی جمدیاں میرے نال…
Read More